Succesverhaal
Phygital marketingcampagne Coca-Cola.
In dit voorbeeld laten we een Phugital (Fysiek + Digitaal) Kras & Win marketingcampagne zien, ontwikkeld door XIS voor Coca-Cola België.
“Phygital marketing combineert fysieke en digitale ervaringen om klanten op de best mogelijke manier te betrekken.”
Hoe de campagne werkte:
1. Aankoop en QR-code
- Bij aankoop van een Coca-Cola product ontvingen consumenten een flyer met een unieke QR-code.
- Consumenten scanden de QR-code om het kras & win spel om hun mobiel te spelen.
- De kras & win kaart werd digitaal gekrast met een 50% win kans.
- Winnaars konden kiezen tussen “Nu gebruiken” of “Later gebruiken.”
- Met de knop “ Later gebruiken” konden ze de coupon opslaan in hun e-mail, Facebook of mobile wallet.
- Met de knop “Nu gebruiken” konden ze de coupon direct inwisselen bij de kassa.
- De kassamedewerker klikte eenvoudig op de “Valideer” knop om de coupon als gebruikt te markeren.
- Met de knop “ Later gebruiken” konden ze de coupon opslaan in hun e-mail, Facebook of mobile wallet.
- Met de knop “Nu gebruiken” konden ze de coupon direct inwisselen bij de kassa.
- Unieke QR-codes op elke flyer.
- Gemakkelijk inwisselproces.
- 50% win kans.
- Gespeelde spellen: 2.724
- Gewonnen spellen: 1.362 (50%)
- Geclaimde coupons: 1.172 (86% van de winnaars)
- Ingewisselde coupons: 824 (60% van de winnaars)
Jouw nieuw project.
Wij zorgen voor creatieve campagnes die echt werken