Succesverhaal

Phygital marketingcampagne Coca-Cola.

In dit voorbeeld laten we een Phugital (Fysiek + Digitaal) Kras & Win marketingcampagne zien, ontwikkeld door XIS voor Coca-Cola België.
“Phygital marketing combineert fysieke en digitale ervaringen om klanten op de best mogelijke manier te betrekken.”

Hoe de campagne werkte:

1. Aankoop en QR-code

  • Bij aankoop van een Coca-Cola product ontvingen consumenten een flyer met een unieke QR-code.

2. Speel het spel

  • Consumenten scanden de QR-code om het kras & win spel om hun mobiel te spelen.

  • De kras & win kaart werd digitaal gekrast met een 50% win kans.

3. Coupon inwisselen

  • Winnaars konden kiezen tussen “Nu gebruiken” of “Later gebruiken.”

  • Met de knop “ Later gebruiken” konden ze de coupon opslaan in hun e-mail, Facebook of mobile wallet.

  • Met de knop “Nu gebruiken” konden ze de coupon direct inwisselen bij de kassa.

4. Validatie

  • De kassamedewerker klikte eenvoudig op de “Valideer” knop om de coupon als gebruikt te markeren.

  • Met de knop “ Later gebruiken” konden ze de coupon opslaan in hun e-mail, Facebook of mobile wallet.

  • Met de knop “Nu gebruiken” konden ze de coupon direct inwisselen bij de kassa.

Campagnespecificaties:

  • Unieke QR-codes op elke flyer.

  • Gemakkelijk inwisselproces.

  • 50% win kans.

Deze phygital pilot case was erg succesvol:

  • Gespeelde spellen: 2.724

  • Gewonnen spellen: 1.362 (50%)

  • Geclaimde coupons: 1.172 (86% van de winnaars)

  • Ingewisselde coupons: 824 (60% van de winnaars)

Deze campagne laat zien hoe phygital marketing effectief klanten kan betrekken door fysieke en digitale ervaringen te combineren.

Jouw nieuw project.

Wij zorgen voor creatieve campagnes die echt werken
Persoonlijke foto Tom